Om klubben

Oslo og Lier hanggliderklubb (OLHGK) ble i 2009 dannet ved sammenslåing av Lier hanggliderklubb og Oslo og omegn hanggliderklubb.

I 2021 er det registrert 77 medlemmer i OLHGK, og med det er vi Norges største hanggliderklubb.

Medlemmene er i aldersgruppen 31 til 70, men det er en flott sport for folk i alle aldre fra 15 til så lenge man ønsker.

Klubben har flere flinke instruktører som holder kurs hver sommer i juli, og også i helgene på høsten. Instruktørene gir selvfølgelig de nyutdannede flyverne masse oppmerksomhet og oppfølging i tiden etter kursene.

Klubbens medlemmer deltar ofte på de treffene som arrangeres rundt om, sammen med medlemmer fra de fleste hanggliderklubbene i Norge.

Vanligvis starter vi fra et fjell, men OLHGK arrangerer også treff der det er muligheter for å bli dratt opp med vinsj og mikrofly.

Det er et inkluderende miljø i OLHKG, og vi jobber aktivt for at alle nye medlemmer og flyvere skal bli med på aktivitetene.