Flyutstyr og utleie

Oslo og Lier hanggliderklubb har policy på hyppig oppgradering av hangglidere vi benytter til kurs og opplæring, slik at elevene våre får tilgang på de enkleste og sikreste hangglidere under og etter kurs.

Kursutstyret vårt er tilgjengelig for utleie når det ikke er reservert til kurs, fortrinnsvis til de elever som akkurat er ferdig på kurs.

Klubben selger også kursvinger rimelig etter ca. 3 kurs, for å sørge for at det er bra med moderne vinger i bruktmarkedet til våre elever.

Oversikt over hangglidere for utleie i klubben

Nr.ModellFargeKlasseStatus
18WW Alpha 180Orange/HvitALedig
20WW Alpha 210Sort/BlåAUtleid
21WW Alpha 235 Rød/HvitALedig
22WW Alpha 235Orange/BlåALedig
23WW Falcon 4 170Hvit/BlåBLedig
24WW Sport 2 155CReservert
Oversikt over hangglidere tilgjengelige for kurs/utleie i klubben

Klasse A = Sikreste og enkleste vinge, for de som nettopp har gått kurs, eller ønsker seg den aller enkleste flyglede.
Klasse B = Enkel vinge, for de som har flydd noen timer og ønsker litt mere ytelse og handling enn Alpha.
Klasse C = Mellomstadievinge, for de som har fått SP3 og nok erfaring til å kunne håndtere flyging i løft og turbulens.

Se vår prisliste for oppdaterte utleiepriser.